פיתוח קול - אז איך מתחילים?

לאורך השנים אנשים המעוניינים בתהליך אימוני של פיתוח קול שאלו אותי את השאלות הבאות:
1. איך ניגשים לפיתוח קול?

2. האם לקחת מורה או אפשר להסתמך על טיפים מהאינטרנט?

3. האם בכלל צריך פיתוח קול?


אז ככה, פיתוח קול היא אמנות של מודעות. מודעות זו באה לידי ביטוי בתשומת לב למערכות ותהליכים פיזיולוגיים בגוף תוך כדי השירה, בביטוי עצמי על ידי שליטה במערכות פיזיות אלה ועל ידי מודעות עצמית לגבי התוצר שלשמו אנו מתאמנים התוצאה הסופית אליה אנו מייחלים.
לפיתוח קול שווה לגשת בראש פתוח. טכניקות ושיטות הלימוד אינן כמו בכלי נגינה, חשוב להבין "אתם נטו מייצרים עם עצמכם את המוזיקה". כדי ללמוד לעשות זאת באפקטיביות רצוי להגיע עם ראש פתוח כדי לא להפריע לתהליך שלכם עם חסמים כאלה ואחרים.


לגבי הסוגיה אם ללכת למורה או להסתמך על טיפים מהאינטרנט, זה משתנה. השאלה האמיתית שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא מה אני מחפש/ת? אם אתם מחפשים להעשיר ידע ולקבל מעט טיפים אני בטוח שחיפוש יוטיוב טוב ימצא את מבוקשכם.אך מנגד, אם אינכם אוהבים ללמוד לבד, בלי לקבל ייעוץ מקצועי ואישי מותאם לרמה ולסגנון האישי שלכם הייתי ממליץ על מורה. אם אתם מחפשים להגיע הכי גבוה שאפשר מבחינת היכולות שלכם, ללמוד משהו מההתחלה עד הסוף, לקבל כלים פרקטיים והכי חשוב אולי, לקבל ביקורת מקצועית (אולי אחד הדברים הכי חשובים בעבודה עם מורה בפתוח קול), מורה יכול לקחת אותכם למקומות שלא ידעתם שתגיעו. למרות שאני אישית מלמד כבר תקופה אני עדיין לומד מפעם לפעם נטו כי אין גבול אף פעם למה אפשר ללמוד. 


ולסיום, האם בכלל צריך פיתוח קול?הייתי ממליץ על פיתוח קול לכל אחד שהיה שואל אותי מן הסיבה כי תמיד יש מה ללמוד, תמיד יש לאן להשתפר, כל עוד אתם מעוניינים להגיע גבוה יותר כמובן. לגבי אנשים בתחילת הדרך, מומלץ מאוד, קצב ההתקדמות גבוה באין ספור מאשר עבודה אישית מהבית, כמובן שצריך לקחת בחשבון את ההוצאה הכלכלית אבל מעבר לזה לא חושב שיש צד שלילי לסיפור. 

אז בהצלחה לכולם בתהליך!