פיתוח קול בעידן הריחוק החברתי


רבים שואלים את עצמם בתקופות אלו בהן העולם מתמודד עם התפרצות נגיף הקורונה כיצד ניתן לקיים תהליך לימודי של פיתוח קול למרות הריחוק החברתי.
גם אני כמורה לפיתוח קול שאלתי שאלה זאת את עצמי בתחילת המגפה וכיום אני שמח לבשר שיש לי תשובה פשוטה, אימונים מרחוק, כן כן, אימונים בהם התלמיד והמורה מנהלים אינטראקציה לימודית, משמעותית, מקדמת ואולי הכי חשוב, מתמדת.
כיום באמצעות טכנולוגיה פשוטה למדי ניתן לשלוח סאונד באיכויות מאוד גבוהות בין מורה לתלמיד. על ידי חיבורים פשוטים למדי ניתן לחבר כלי נגינה למחשב או בעצם לכרטיס קול חיצוני ודרך תוכנה פשוטה לנגן ולתרגל עם התלמיד מרחוק באיכות נקיה למדי.
חשוב לי לציין כי יש שיגידו כי למרות הנוחות הטכנולוגית אין כל גישה מתאימה לכל בן אדם, וכי אי אפשר לנהל את אותה מערכת פרודוקטיבית של תלמיד ומורה מרחוק וכי רק אנשים שיודעים ללמוד לבד יצלחו את המשוכה הזאת. מנסיוני בתקופה האחרונה אשיב לטוענים זאת כי נכון, שמשנים מסגרת לפעמים קשה להתרגל אליה מיד ולכן יכולים להיות חסמים בפעמים הראשונות, כמו בכל דבר חדש. אולם, אשאל את אותם אנשים, האם יש אלטרנטיבה אחרת בתקופה בה המדינה בסגר?
מי שבאמת רוצה להגיע לתוצאות אמיתיות לא מוותר בגלל אי נוחות זמנית, אין ספק שכולנו, כן כן גם אני בתור מורה, היינו מעדיפים להיפגש פנים מול פנים, אך אציין כי אפשר להגיע לתוצאות מדהימות, בכלום זמן, דרך ליווי מקצועי ואימון נכון מהבית.